19 Şubat 2015 Perşembe

Şömiziye Yaka Çalışması


Bu gün henüz bitmemiş ceketimin yaka çalışmasını sizlerle paylaşacağım.


Ceketim şimdi yaka takılmayı bekliyor.

Kumaşımın eni yetmediği için klapayı dikişli çalışacağım.Önce bedene tela yapıştırdım.

Yaka kalıbını kumaşa iğneledim.Yakada arka ortası düz boy iplik ve kumaş katı ve bundan bir tane daha kesilecek.
 Bu kalıbın aynısıyla telayı da kesiyorum, Kumaşı yaklaşık bir cm paylı ama telayı paysız , tam kalıbın ölçüsünde kesiyorum.Bunun nedeni ise yakada bol teğel kullamadan çalışmak için benim kullandığım bir teknik olması.

Telayı yakanın alta gelecek parçasına yapıştırdım. İki parçayı iğneleyip yakanın üç tarafından makine çektim.



Bedende de kalapayı sdüz siyah kumaşla çalıştım.Önden dikeceğim yeri belirledikten sonra içeriye doğru 1,5 cm işaretledim.tam 1,5 cm ve ön dikişleri geçtim.
Bu arada yakayı çevirme işlemi şöyle,önce payları düzelttim.Burda kalınlık yapmaması için paylar eşit kesilmez.Birisi 0.5mm diğeri 0.7mm kesilir.Köşeyi ise tam makine dikişine teğet kestim.

 Yayı çevirip teğelledim.

Yakamız hazır.:))

 Yine bedene dönelim,diktiğim 1,5cm nin tam ucuna kadar çıtlatma yaptım. Payalarını düzelttim.

Bedeni de çevirip teğelledim.Arık yaka ve beden birletirilmeye hazır.

Yakanın telalı  yani alta gelecek kısmını dikeceğim.
Önce yakanın ve arka ortasının  yerlerini belirleyip iğneledim..Sonra yakayı tam olarak iğneledim.
Makinesini geçtim.
Son olarak da yakanın üste gelecek kısmın iğneleyip elimde diktim.

 Artık yakam hazır, diğer işlemler için yarını bekliyor.

1 yorum:

  1. Kursta bu yakayı bedene birleştirmeden yapmıştık,ismi çok hoşuma gitmişti:):)Tekrar hatırlamak iyi oldu,tesekkürler:)

    YanıtlaSil