3 Haziran 2015 Çarşamba

Baykuşlu Sırt Çantalarımız


Merhabalar, 
İnstangramda gördüğüm bu baykuşları almak için uzun süre bekledim.Çünkü @hobizu  baykuşları Bursa'da  satılıyordu ve ben hazır memleketim gidince kendim elimle seçerim diye zamana bırakmıştım.Zaman darlığından @hobizudükkana gidemedim ama,çarşıda satıldığını bildiğim bir tuhafiyeden aldım:)))
Çantalar kızlarımın mutluluğu benim oldu.:::))

Gelelim nasıl dikildiğine ;

Bir metre biraz sert olan döşemeliğe yakın bir kumaş aldım. Bunun iki tarafını düzelttim ve boyuna 4 parçaya ayırdım. Eni 140 cm olan kumaştan 35* 100 olan 4 çantalık kumaş çıktı.

Bakuşlarımı etrafına az pay vererek kestim. Bunlar plaka halinde satılıyor. Küçükleri de başka bir yerde değerlendireceğim.:))

35*100 olan beyaz kumaşı ikiye katladım ve baykuşumu oraya elimde monte ettim.


Daha sonra 24*35 olan renkli kumaş kestim ve onu çantanın alt kısmına gelecek şekilde , birer cm içe kıvırarak diktim.

Alta gelen köşelere ip geçirmek için evdeki etek beline kullandığım grogrenden biraz keserek küçük bir tünel yaptım. Tersini çevirerek makinede diktim. Aynı ölçülerde düz kumaşından astar çalıştım.

Astarı tersi tersine gelecek şekilde çantanın içine koydum.İki tane dikdörtgen kumaş kestim.Ağız tüneli için.

Parçaların kenarlarını ince çevirip makinede temizledim. Dikişi içe gelecek şekilde ikiye katladım.
Çantanın payını ve astarın payın birbirlerine doğru , hazırladığım kumaşı da onların arasına yerleştirdim.

Bu resimde daha net anlaşıldığı gibi yerleştirip makinede sağlamlayarak(ağırlık taşıyacak yerlerde makinede ileri geri yaparak sağlamlıyoruz.) diktim.

Aslında son hali böyle değil ama benim kızlar okula giderken de kullandıkları için şu an çekemedim.Şevval iplerini sarı kırmızı taktırdı, Şeyma'nınkiler  sarı oldu.İpleri de ayrı bir hava verdi..:::))))
Rabbim bütün evlatlarımızı korusun İnşaAllah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder